مسدود شدن حساب های ایران در سایت علی بابا

سایت چینی علی بابا به عنوان بزرگ‌ترین سایت B2B جهان امکان ارتباط مستقیم خریدار و فروشنده کان را فراهم می‌کند.

این سایت چینی ( علی بابا ) هرچند امکان کالا یابی راحت را برای تجار و بازرگانان ایرانی میسر می‌کرد ، اما همواره دارای معایب و ضعف هایی نیز بوده است که از جمله موارد اصلی آن می‌توان به وجود تعداد بسیار زیادی از فروشندگان غیر واقعی اشاره نمود

که متاسفانه تعداد بسیار زیادی از خریداران تازه کار و حتی تجار و بازرگانان با تجربه نیز در دام تبلیغات جذاب و قیمت های وسوسه برانگیز آنان گرفتار شده اند ، دیگر ایراد سایت علی بابا ، ایجاد تعدد انتخاب برای خریدار می‌باشد که با نمایش گزینه های بسیار متنوع و گاها متفاوت با نیاز خریدار ، تصمیم گیری را برای ایشان دشوار می‌کرد .

آموزش خرید کالا از چین
آموزش خرید کالا از چین

دلیل مسدود شدن حساب های ایرانیان در سایت علی بابا

با وجود تمام معایب و مزایا ، سایت علی بابا ابزاری جهت سورس یابی ( پیدا کردن فروشنده ی خارجی ) آسان برای ایرانیان بوده است که به خریداران کمک می‌کرد پس از برقراری ارتباط با فروشنده چینی ، وارد مرحله مذاکره ، قیمت گیری ، استعلام شرکت و … بشوند.

متاسفانه به دلیل تحریم های یک طرفه دولت آمریکا ، سایت علی بابا از اوایل دسامبر سال ۲۰۲۰ اقدام به مسدود کردن حساب کاربران ایرانی نمود و کشور ایران را از ردیف کشورهای طرف همکاری خارج نمود و در پی آن امکان ثبت نام مجدد نیز برای کاربران ایرانی منتفی شد.

با این وجود تعداد کمی از کاربران ایرانی که در کشور چین صاحب کسب و کار قانونی می‌باشد ، به دلیل حمایت های قانونی دولت چین ، به مانند قبل از سایت علی بابا بهره میبرند .

خرید از علی بابا
واردات کالا از چین

چرا حساب ایران در سایت علی بابا مسدود شده است

بسته شدن سایت علی بابا ، نیاز خریداران ایرانی به شرکت های بازرگانی را کمی بیشتر خواهد نمود و در این بین مهم ترین امر برای تجار و بازرگانان ایرانی که قصد خرید کالا از چین را دارند ، یافتن شرکت های بازرگانی مجاز  به فعالیت قانونی در چین می‌باشد که خدای ناکرده دچار مشکلاتی از قبیل سوخت سرمایه و یا عدم اجرای تعهدات نگردند .

گروه بازرگانی کیاتجارت با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت تجاری و بازرگانی قانونی در کشور چین ، آمادگی ارائه کلیه خدمات بازرگانی و تجاری از قبیل ، کالا یابی ، خرید ، حمل و ترخیص را به شما هم میهنان گرامی دارا می‌باشد .