واردات با ریسک کم ، واردات لوازم خودرو ، واردات لوازم خانگی و صنایع شیمیایی - کیاتجارت

واردات با ریسک کم : واردات کالا امروزه نیاز بسیاری از کشورهای جهان می باشد در این بین کشورهای در حال توسعه و روبه رشد از نظر توازن در واردات وصادرات در حالت تعادل قرارندارند و تبدبل به کشورهایی با میزان واردات بیشتربه نسبت صادرات می شوند .

واردات کالا به عنوان یکی از معیارهای سنجش توانمندی کشورهابه حساب می آید به نحوی که هر چه میزان واردات کمتر باشد میزان وابستگی اقتصادی و سیاسی کشور نیز به همان میزان کمتر می باشد و به بیان دیگر کشوربه خودکفایی نزدیکتر می شود .

اما آیا رشد واردات در همه ی موارد به منزله افزایش وابستگی و افت روند خودکفایی تلقی می شود ؟

پاسخ این پرسش بسیار روشن است .خیر.

واردات کالا می تواند به عنوان یک ابزار جهت افزایش فرآیند رشد ملی و توسعه کشور استفاده شود ولی رسیدن به این هدف نیازبه موارد مختلفی دارد که در ادامه به آن می پردازیم .

واردات کالا در صورت هدفمند بودن می تواند نقش راه انداز چرخ اقتصاد را بازی کند .

واردات کالا اگر بر مبنای بسترسازی های بنیادی در صنایع مادر و بزرگ صورت پذیرد می تواند با ایجاد اشتغال و ایجاد رونق در صنعت کشور اقتصاد پویا را به همراه آورد جهت روشن شدن این موضوع به ذکر چند مثال در صنایع مختلف می پردازیم

واردات صنایع خودروسازی :

صنایع خودرو سازی به عنوان یکی ازصنایع اصلی و بزرگ ایران تامین کننده بخش بزرگی از نیازکشور به انواع خودرو سبک و سنگین می باشد با توجه به شرایط کنونی کشوراز حیث رشد تکنولوژی و صنایع در حال حاضر بسیاری از قطعات خودروها که نقش کلیدی در تکمیل خودرو دارند را در داخل کشور نمی تواند تولید کرد

از این رو واردات این قطعات جهت تامین نیاز این صنعت ضروری می باشد به عنوان مثال تجهیزات ساخت قفل درب خودرو یکی از این نیازها می باشد که جهت تامین این بخش واردات کالاهای مختلفی از قبیل واردات:

  • موتور
  • واردات دی سی موتور
  • میکروسوییچ و ….

را می توان نام برد و بابت ذکر نمونه ای دیگر می توان به واردات مواد اولیه صنایع ساخت تسمه اشاره کرد . واردات وایر و شمع خودرو نیز از دیگر موارد قابل ذکر در واردات قطعات خودرو سازی می باشد .

وادات لوازم خانکی :

واردات لوازم خانگی همواره یکی از شاخه های پرطرفدار در امر تجارت بوده است .امروزه با رشد تولید کنندگان لوازم خانگی در ایران واردات محصول نهایی از قبیل:

  • واردات انواع تلوزیون
  • واردات ال سی دی
  • واردات لوازم برقی خانگی و….

علاوه به کم شدن حاشیه سود به دلیل حمایت از تولید کننده داخلی در بیشتر موارد ممنوع می باشد اما با این حال واردات لوازم و تجهیزات مربوطه به این صنعت بسیار پر سود می باشد .

به عنوان نمونه:

  • واردات بلندگو
  • واردات اسپیکر
  • واردات انواع اینورتر
  • واردات انواع پمپ
  • واردات پمپ پکیج
  • واردات رادیاتور

واردات مواد شیمیایی :

مواد شیمیایی در تمامی کشورها به عنوان یکی از پر مصرف ترین محصولات طبقه بندی می شوند .واردات مواد شیمیایی در ایران به دلیل دارا بودن توانایی بالا و رشد چشمگیر این صنعت در کشور از حاشیه سود خارج شده است اما واردات مواد اولیه صنایع شیمیایی جزو پرسودترین شاخه های واردات عمده کالا از چین و کشورهای دیگر می باشد .

در این شاخه از واردات کالا موارد بسیاری را می توان نام برد که از جمله آن واردات صنایع رنگ سازی واردات صنایع شوینده واردات مواد آرایشی وبهداشتی  واردات انواع حلال از قبیل واردات اسیتن و… را نام برد .

ویدیو های مرتبط با واردات با ریسک کم :