مشتری مناسب ، بازاریابی و آشنایی با بازارهای خارجی - کیاتجارت

بازاریابی و مشتری مناسب : بازاریابی یعنی شناخت بازارهای خارجی و راههای نفوذ به آن که دستیابی به این شناخت از طریق مذاکره با خریداران.

استفاده از اطلاعات و آمارهای رسمی، شرکت در نمایشگاههاي بین المللی، تماس با رایزنان بازرگانی در سفارتخانه ها و اتاق هاي بازرگانی و همچنین استعلام از موسسات بین المللی و مراکزي که در این مورد خدمات ارائه می دهند امکان‌پذیر است.

همچنین شناسائی کالاهاي رقیب و کیفیت وقیمت آنها در بازار موردنظر و استفاده از روشهاي تبلیغاتی براي معرفی کالا نقش مهمی در موفقیت یک صادرکننده دارند .

واردات از چین
واردات از چین

تحقیقات بازار به کسب اطلاعات در زمینه مواردی نظیر الزامات و استانداردهای مورد توجه در کالاهای وارداتی کشور مقصد ، مقررات و قوانین وادرات کشور مبدا و واردات کشور مقصد، روش های توزیع و حمل کالا ، اندازه و رشد بازار ، رقابت ، تعداد افراد و میزان تولید محلی و … اشاره دارد تا بتوانید فرصت های بازار و هزینه دستیابی به آنها را ارزیابی کنید .

تحقیقات بازار

اولین گام جمع آوری اطلاعات پایه در مورد بازار می باشد که از جمله آنها می توان به مقررات واردات و نرخ ارز اشاره کرد. این اطلاعات را می توانید به صورت رایگان از منابع آنلاین دریافت کنید .

گام بعدی تعیین محدوده محصول یا خدمات است و در اینجا فرایند بسیار دقیق تر می شود. ممکن است به این فکر باشید که محصول یا خدمات شما متفاوت است و در این صورت است که تحقیق بسیار ارزشمند خواهد بود. در این صورت است که شما می توانید محصول یا خدمات خود را به خریداران خارجی معرفی کرده و واکنش آنها را ارزیابی کنید .

بازاریابی

هیأتهاي تجاري و بازاریابی: یکی از اهرم هاي مناسب توسعه صادرات و بسط روابط اقتصادي با کشورهاي هدف (در سالهاي اخیر) اعزام هیأت هاي تجاري اقتصادي و بازاریابی به کشورهاي مذکور بوده است.

بی شک با اعزام یک هیأت تجاري به خارج از کشور نسبت به سفرهاي تجاري انفرادي می توان به مذاکرات عمق بیشتري بخشید و سرپرستان و مسئولین اینگونه هیأتها در صورت تجربه کافی و انتخاب و اجراي برنامه های مفید و سازنده می توانند حتی در اولین سفر و ملاقات و مذاکره با طرفهاي تجاري و ایرانی دست به ابتکارات جالبی بزنند که منتهی به عقد قراردادهاي قطعی و واقعی تجاري گردد.

به جرأت می توان اظهار نمود که دستاوردهای حرکت های انفرادی و شخصی و مسافرت به کشورهای دیگر حتی اگر به صورت کاملاً علمی و تخصصی برنامه ریزی و اجرا گردد، علاوه بر داشتن هزینه های بسیار بالا امکان مذاکره و حضور در جلسات با مقامات ارشد کشور هدف را نخواهد داشت،

در حالیکه در حرکتهاي جمعی و در قالب یک هیأت، نه فقط تمام مزایایی که در حرکت انفرادي وجود دارد، بلکه دستاوردهاي بسیار بالاتر تجاری نصیب شرکت کنندگان می‌گردد و این در صورتی است که اعزام یک هیأت کاملاً برنامه ریزي شده صورت گیرد .

واردات کالا از چین
واردات عمده کالا از چین

استفاده از اینترنت برای پیدا کردن خریداران خارجی در مراحل صادرات

شما می توانید با ثبت نام در برخی سایتهایی که به معرفی خریداران و فروشندگان جهانی می پردازند، با انبوهی از خریداران و فروشندگان جهانی از طریق شبکه اینترنت در ارتباط باشید.
استفاده از تجارت الکترونیکی برای معرفی کالا و خدمات و توسعه بازارهای صادراتی در حال حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. راه اندازی وب سایت و ثبت اطلاعات یکی از اصلی ترین استراتژی ها در مراحل صادرات کالاست.

در حال حاضر کمتر کسی است که از جستجوی اینترنتی برای یافتن تامین کنندگان مناسب، ارزیابی امکانات آنها و مذاکره با آنها استفاده نکند.
ثبت اطلاعات در سایتهای مرجع بسیار با اهمیت است. این سایتها یکی از محل های اصلی جستجوی برای یافتن تامین کنندگان بوده و به راحتی در دسترس همه هستند .